Algemene informatie
Als patiënt en/of cliënt van Kempenhaeghe heeft u toegang tot het zorgportaal MijnKempenhaeghe. Deze persoonlijke omgeving is toegankelijk via een beveiligde website. U kunt hier informatie uit uw medisch dossier inzien, behandelverslagen bekijken en uitslagen van onderzoeken, of uw persoonlijke gegevens wijzigen.
Inloggen op MijnKempenhaeghe
Eerste keer inloggen?
U kunt in slechts enkele stappen gebruik maken van MijnKempenhaeghe. Dit kan vanaf elke plek. De belangrijkste voorwaarde is dat u beschikt over een desktop computer of laptop met internet, een mobiele telefoon en een DigiD.
DigiD staat voor Digitale identiteit. Met uw DigiD kunt u veilig inloggen op websites van de overheid en in de zorg. Als u inlogt met uw DigiD, bent u ervan verzekerd dat uw gegevens en uw privacy maximaal beschermd worden. Heeft u nog geen DigiD? Vraag dan een DigiD aan via de website www.digid.nl. Let op: de verwerking van uw aanvraag duurt drie tot vijf werkdagen. Ook kinderen kunnen een eigen Digid aanvragen. Voor jonge kinderen kan een ouder dat doen.
In de handleiding staat meer informatie over inloggen en de verschillende onderdelen van MijnKempenhaeghe. Heeft u de handleiding niet?
Inloggen op MijnKempenhaeghe met een machtiging
MijnKempenhaeghe is een persoonlijke omgeving. Het portaal biedt toegang aan onze patiënten, bewoners en aan gemachtigde vertegenwoordigers. U kunt als gemachtigde toegang krijgen tot MijnKempenhaeghe voor een andere patiënt of bewoner. Voor uw kind bijvoorbeeld of voor een patiënt die u wettelijk vertegenwoordigt, een ouder of iemand anders die u (tijdelijk) bijstaat. Dit gaat met een machtiging. Hiermee kunt u altijd bij het dossier van de patiënt, ook wanneer deze hier zelf niet (meer) toe in staat is. Kijk voor meer informatie op: www.digid.nl.
Hoe log ik in op MijnKempenhaeghe?
U kunt MijnKempenhaeghe het beste openen op een laptop of desktopcomputer. Het werkt op dit moment nog niet optimaal op een tablet/iPad of mobiele telefoon. Met uw persoonlijke DigiD kunt u vervolgens op een veilige manier inloggen op MijnKempenhaeghe. U kunt nu gebruikmaken van functies in het zorgportaal die voor u van toepassing zijn.
Inloggen met SMS-controle of DigiD-app
Wanneer u met uw DigiD inlogt op MijnKempenhaeghe, kunt u kiezen uit inloggen met SMS-controle of inloggen met de DigiD-app. In de handleiding leest u meer over hoe dit werkt. Ook kunt u onderstaand instructiefilmpje bekijken.
Om uw telefoonnummer voor de SMS-controle bij DigiD te controleren, te wijzigingen of toe te voegen, kunt u kijken op www.digid.nl. Het wijzigen of toevoegen van een telefoonnummer bij DigiD kan enkele dagen duren.
Uitleg en instructies
MijnKempenhaeghe bestaat uit verschillende onderdelen. Die staan allemaal beschreven in de handleiding van MijnKempenhaeghe. Welke onderdelen u precies kunt gebruiken, is afhankelijk van het centrum of de afdeling waar u onder behandeling bent. U kunt dus beschrijvingen tegenkomen van onderdelen die (nog) niet in uw zorgportaal staan. Heeft u de handleiding nog niet?
Hoe maakt u gebruik van MijnKempenhaeghe?
MijnKempenhaeghe is een weergave van uw (medisch) dossier. U zult wellicht informatie tegenkomen die u niet begrijpt. U kunt tijdens een afspraak met uw behandelaar of zorgverlener te allen tijde vragen stellen over de inhoud van het zorgportaal en uw (medisch) dossier.
Privacy en bescherming van uw gegevens
Kempenhaeghe vindt de privacy van patiënten en bewoners erg belangrijk. Hieronder leest u hoe wij uw privacy en gegevens beschermen. Ook krijgt u tips hoe u hier zelf aan kunt bijdragen.
MijnKempenhaeghe veilig gebruiken
Wij gaan op een veilige manier met uw digitale gegevens om, volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Maar u kunt ook zelf bijdragen aan een veilig gebruik van MijnKempenhaeghe. Dat doet u door op het volgende te letten:
- Log uit op het moment dat u MijnKempenhaeghe niet meer actief gebruikt en sluit daarna de browser (internetpagina).
- Ga zorgvuldig om met afdrukken die u mogelijk maakt van uw gegevens.
- Uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk. Bewaar deze daarom op een veilige plek. Sla uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord niet op in uw computer, ook al stellen veel computerprogramma’s dit voor. Iedereen die toegang heeft tot uw computer, kan in dat geval namelijk met uw inlognaam en wachtwoord inloggen.
- Vergrendel uw computer (screensaver) als u ervan wegloopt. Voorbijgangers kunnen uw gegevens dan niet zien als u even afwezig bent.
Gebruikt u draadloos internet/wifi? Zorg er dan voor dat uw internetmodem of router goed beveiligd is met een beveiligingscode, zodat niet iedereen van uw internetverbinding gebruik kan maken. In de handleiding van uw apparatuur staat hoe u dit kunt doen.
Gegevens monitoren
Wij willen graag weten hoe vaak MijnKempenhaeghe wordt gebruikt. Daarom registeren wij – anoniem en op een veilige manier – elke keer dat u inlogt.
Veelgestelde vragen over MijnKempenhaeghe
In MijnKempenhaeghe kunt u informatie uit uw (medisch) dossier inzien, behandelverslagen bekijken en uitslagen van onderzoeken. Ook kunt u folders of andere informatie inzien die uw behandelaar voor u heeft klaargezet. Daarnaast is het mogelijk uw persoonlijke gegevens in te zien en (deels) aan te passen. Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over het gebruik van MijnKempenhaeghe.
- 1. Wat heb ik nodig om toegang te krijgen tot MijnKempenhaeghe
- 2. Kan ik ook toegang krijgen tot MijnKempenhaeghe zonder DigiD?
- 3. Kan ik een machtiging krijgen om namens iemand anders toegang tot het zorgportaal te krijgen?
- 4. Staat mijn persoonlijk dossier door MijnKempenhaeghe op internet?
- 5. Hoe kan ik een dossier inzien van iemand waarvoor ik gemachtigd ben?
- 1. Ik heb problemen met inloggen. Wat kan ik doen?
- 2. Hoe komt het dat MijnKempenhaeghe ineens afgesloten wordt?
- 3. Hoe komt het dat ik geen e-mail van MijnKempenhaeghe ontvang?
- 4. Krijg ik van Kempenhaeghe een e-mail of SMS als er nieuwe informatie klaarstaat?
- 5. Werkt MijnKempenhaeghe even goed op alle apparaten?
- 6. Werkt MijnKempenhaeghe in alle browsers?
- 1. Wat kan ik allemaal zien in mijn dossier?
- 10. Kan ik via Mijn Kempenhaeghe een herhaalrecept aanvragen?
- 2. Ik heb een onderzoek gehad maar ik zie de uitslagen nog niet terug in mijn dossier. Hoe kan dat?
- 3. Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
- 4. Tot hoe ver terug kan ik mijn gegevens inzien via MijnKempenhaeghe?
- 5. Is MijnKempenhaeghe ook in andere talen beschikbaar?
- 6. Gegevens in MijnKempenhaeghe kloppen niet. Wat kan ik doen?
- 7. Zie ik alle informatie uit mijn medisch dossier?
- 8. Kan ik nog medicijnen via het zorgportaal bestellen?
- 9. Waar is het digitaal spreekuur gebleven?
- 1. Wat is een e-consult?
- 2. Hoe werkt een e-consult?
- 3. Hoe snel kan ik een reactie verwachten op een e-consult?
- 4. Wat mag een zorgverlener via e-mail zeggen?
- 5. Waar gebruikt Kempenhaeghe mijn e-mailadres voor?
- 6. Hoe kan ik mijn e-mailadres controleren of wijzigen?
- 7. Hoe kan ik me afmelden voor mail van Kempenhaeghe?
Contact
Heeft u vragen over de gegevens in het zorgportaal of over de zorgverlening? Neem dan alstublieft contact op met uw behandelaar of zorgverlener. U kunt dit doen via het algemene nummer van Kempenhaeghe (040) 227 90 22. Wij verbinden u graag door met de afdeling waar u onder behandeling bent.
Heeft u na het lezen van alle informatie nog vragen of ervaart u problemen met het gebruik van MijnKempenhaeghe? Misschien kunnen de antwoorden op de veelgestelde vragen u helpen. Vindt u het antwoord op uw vraag niet, neem dan contact met ons op via het onderstaande contactformulier.
Wij attenderen u erop dat het contactformulier niet bedoeld is voor urgente vragen of spoedeisende zaken. Dat geldt ook voor het aanreiken van medische of andere privacygevoelige informatie.